Interpretace budovy Automatických mlýnů v elektroakustické kompozici od audiovizuálního umělce Michala Kindernaye. Stavba od architekta Josefa Gočára se pro něj stane nejen inspirací, ale i hudebním nástrojem. Kompozice bude reflektovat specifickou atmosféru i architekturu tohoto významného průmyslového objektu.
O nově zrevitalizovaném areálu Automatických mlýnů, původně Winternitzových automatických mlýnů. Monumentální stavbu navrhl architekt Josef Gočár v roce 1909 na břehu Chrudimky v centru Pardubic. V roce 1924 komplex rozšířil o obilné silo. Automatické mlýny byly v provozu nepřetržitě více než 100 let, do roku 2013. Od roku 2016 do roku 2023 prošel mlýnský brownfield proměnou na kulturně-společenskou městskou čtvrť. V první etapě přestavby areálu (2019–2023) se veřejnosti otevřely čtyři budovy a instituce (Gočárova galerie, Sféra a GAMPA, Silo), vstupní park a vnitřní náměstí (piazzetta). Návrhy staveb pocházejí od předních českých architektonických ateliérů: Transat architekti, Šépka architekti a Prokš Přikryl architekti. Supervizorem konceptu a nastavení pravidel přestavby a autorem druhé etapy proměny místa (2023–2025) je Zette ateliér.
Michal Kindernay je tvůrce krátkých filmů pro festival Den architektury. Filmy je možné zhlédnout zde (https://www.denarchitektury.cz/kratke-filmy/).
Průvodce/kyně: Michal Kindernay, intermediální umělec
ne 29. 9. | 16:30 | U Mlýnů 1961, Pardubice